Menu

Iiveldus ja oksendamine

Iiveldus ja oksendamine on kõige sagedasemad raseduse esimesel trimestril. Üldjuhul põhjustab iiveldus ja oksendamine kergeid ja mõõdukaid toitumise häireid.

Järgmised soovitused võivad leevendada raseda ebamugavust:

  • Süüa hommikul enne voodist tõusmist ja iivelduse tekkimise korral päeva jooksul kuiva toitu – röstsaia, kreekereid, näkileiba, kuivatatud puuvilju jms.
  • Vältida liigse joogi tarvitamist päeva esimesel poolel või iivelduse ajal.
  • Süüa väikestes kogustes ja sageli. Vältida suuri söögikoguseid, mis põhjustavad kõhupuhitust ja kõrvetisi.
  • Vältida söögikordade vahelejätmist, mille tagajärjel on näljatunne ja iiveldus suurem.
  • Enne magama heitmist süüa puuvilja, väike võileib, näkileiba või jogurtit.
  • Vältida äkilisi liigutusi, eriti püstitõusmisel ja asendi muutmisel. Voodist tuleks välja tulla rahulikult ja aeglaselt.
  • Vähendada oma menüüs praetud ja rasvaseid toite. Eelistada toiduvalmistamisel keetmist ja aurutamist. Kasutada rohkem süsivesikuterikast toitu – pastatooteid, riisi, kartuleid, leiva- ja sepikutooteid.
  • Värske õhk võib iiveldust leevendada. Tuulutada eluruume sagedasti, käia jalutamas ning vältida kokkupuudet toiduvalmistamise lõhnadega.
  • Iiveldusperioodidel on soovitatav süüa jahedat ja mitte väga tugevalt lõhnavat toitu.
  • Vältida hammaste pesemist kohe pärast söömist.